GIMNÀSTICA ESPORTIVA



o   Objectius educatius:
L’objectiu d’aquesta activitat per als alumnes de P-4 i P-5 és donar-los a conèixer la instal·lació del gimnàs amb aparells específics de gimnàstica esportiva, així com iniciar-los en les habilitats gimnàstiques on es fonamentaran molts dels aprenentatges de l’Educació Física a Primària.
Per als alumnes de 1r a 6è de Primària l’activitat els servirà per reforçar i ampliar les capacitats físiques específiques de gimnàstica esportiva que aprenen a la classe d’Educació Física, així com potenciar altres qualitats com la força, la flexibilitat, la coordinació i l’equilibri, molt importants en aquesta fase del desenvolupament dels nens i nenes.

o   Metodologia de treball:
        Les sessions tindran quatre parts ben diferenciades:
-  Escalfament.
-  Estiraments.
-  Activitats de gimnàstica.
-  Tornada a la clama o relaxació. Es faran activitats tranquil·les que comportin relaxació dels músculs, fent petits estiraments o bé fent un joc calmat.

o   Aspectes principals que treballarem:

A P4 i P5 d’infantil el que volem fer amb els nens de P-4 i de P-5 és fonamentar cada un dels aparells que hi ha al gimnàs. Volem que els alumnes s’iniciïn i que progressivament puguin anar fent diferents moviments i/o exercicis en un mateix aparell. Practicarem alguns dels aparells del gimnàs amb la intenció que coneguin com es comporta cada un d’ells.

 Exemple:

-  Anelles: intentar aguantar-se tres segons a les anelles sense tocar el terra.
-  La barra d’equilibri: que hi passin per sobre però sense fer cap salt, ni gir. A més a més practicarem com s’entra i com es surt d’una barra d’equilibri.
-  Que passin el poltre amb  tres o quatre passes sense que el saltin a la primera.
-  La tombarella: intentarem que l’executin correctament.

A 1r, 2n i 3r de primària:
-  La barra d’equilibri: per aprendre a controlar l’equilibri.
-  El poltre per practicar la velocitat de reacció i l’agilitat a l’hora d’efectuar un salt.
-  La perxa per guanyar agilitat i força en cames i braços.
-  La tombarella (endavant i enrere), la roda i el pi: on es treballa l’equilibri, la flexibilitat i el moviment corporal.
-  Les paral·leles: on practicarem l’equilibri corporal i l’agilitat.
-  L’escala: l’objectiu és guanyar força als braços i guanyar agilitat.
-  Les anelles: que té com a funció principal la combinació entre força, agilitat i  equilibri en un mateix moment.

A 4t, 5è i 6è de primària:
El que practicarem serà:
-  La barra d’equilibri: per aprendre a controla l’equilibri.
-  El poltre: per pràctica la velocitat de reacció i l’agilitat a l’hora de efectua un salt.
-  La perxa: per guanyar agilitat, i força en cames i braços.
-  La tombarella (endavant i enrere), la roda i el pi: on es treballa l’equilibri i la flexibilitat i el moviment corporal.
-  Paral·leles: on practicarem l’equilibri corporal i la agilitat.
-  L’escala: l’objectiu es guanyar força als braços i guanyar agilitat.
-  Anelles: que te com a funció principal la combinació entre força, agilitat i equilibri en un mateix moment.

o   Equipament:

-  P4 i P5: La roba ha de ser còmoda i esportiva. Pot ser gastada o vella i no cal que sigui el xandall de l’escola. Les sabatilles de gimnàstica hauran de ser les blanques amb la gometa al centre. A més a més hauran de portar un tovallola petita i els estris d’higiene personal. Tota la roba ha d’anar perfectament marcada amb el nom i cognom. Ens trobem amb peces (samarretes, xandalls, etc.) sense nom i això fa molt difícil que els alumnes les puguin reconèixer ja que es tracta de nens i nenes d’infantil. A més a més té una segona importància ja que són peces amb un cost econòmic i ens sap greu que s’extraviïn i quedin perdudes sense saber qui n’és el seu propietari.
-  Primària: la roba ha de ser còmoda i esportiva. Pot ser gastada o vella i no cal que sigui el xandall de l’escola. Les sabatilles de gimnàstica hauran de ser les blanques amb la gometa al centre. A més a més hauran de portar un tovallola petita i els estris d’higiene personal.

o   Grup i Edat:
Aquesta activitat s’ofereix als alumnes des de P-4 fins a 6è de Primària, 1 hora setmanal cada nivell.

Professor: Sr. Àlex Tobella: atobella@pas.csm.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario